Māris Pūris un steps

Latvijas Kultūras akadēmijas Eduarda Smiļģa Teātra muzejā 24. oktobrī plkst.18.00 “Sarunās Smiļģa kabinetā” viesosies aktieris Māris Pūris, kurš jau studiju gados Jāzepa Vītola Latvijas Valsts Konservatorijas Teātra fakultātes Liepājas teātra kursā interesējās par stepu un šīs dejas pamatus apguva pie bijušā Operetes teātra aktiera Jāņa Pirvica. Tagad Jau četrdesmit gadus Māris Pūris “dzīvo” ar šo specifisko ritmiskās dejas veidu, kas radies ASV un savu uzplaukumu piedzīvoja divdesmitā gadsimta 30. gados.

Liepājas teātrī Māris Pūris strādāja no 1986. gada līdz 1991. gadam, par savu izcilāko sasnigumu atzīstot Alena lomu P. Šefera drāmā “Ekvus”, kuru laikmetīgā skatuves valodā iestudēja viesrežiosre no ASV Ainara Vildere. Dailes teātrī viņa aktieriskajam temperamentam, enerģētikai un tiešumam atbilstošs bija Sprīdītis A. Brigaderes tāda paša nosaukuma lugas iestudējumā (1992) Jura Kalniņa režijā, kuru kritiķis Normunds Naumanis raksturo kā “gana sirsnīgu, gana apņēmīgu, gana labu” (‘Diena”, 09.10.1992). Precīzas laikmeta stila un rakstura zīmes bija saskatāmas viņa atveidotajā donā Sančo P. Korneja traģēdijas “Sids” iestudējumā Arnolda Liniņa režijā un Tamāras Ēķes radītajā kustību partitūrā. Tas saskanēja arī ar paša aktiera pastiprināto interesi par kustību un dejas izpausmju daudzveidību aktiera darbā, pašam koncentrējoties stepa virzienā.

Mārim Pūrim ir bijusi gan sava stepa dejošanas skola, gan organizēti festivāli, gan daudzveidīgas izpausmju formas, kas šobrīd ir koncentrētas izglītības sistēmā, ieinteresējot un apmācot jauniešus stepa dejas pamatos.

“Sarunās Smiļģa kabinetā” par teātri un stepu Māri Pūri iztaujās muzeja vadītājs Jānis Siliņš, ļaujot arī skatītājiem pārliecināties par latviešu stepa mākslinieka meistarību.